dissabte, 10 de desembre del 2011

Instants 2.0

Podem mesurar un instant? Què dura més un instant o un segon? Suposo que un instant és més curt. Al menys quan fem una fotografia un instant només dura el temps de fer clic, i potser per això d’una fotografia també se’n diu una instantània. Un any és un instant de l’eternitat?


Fa anys que esperava un tren i mentre no arribava em vaig endormiscar, amb l’esperança per coixí, i les il·lusions m’acariciaven la pell dels pensaments. La nostra vida és com un àlbum de fotografies escampades que ens fan recordar instants. Records que duren el que dura la cadència final d’una simfonia.



Quina llargària té un instant? Pot ser curt com una mini faldilla, o llarg com un petó apassionat.
I quan pesa un record? He sortit una estona a pescar al riu dels records, abans de que es perdin en el mar de l’oblit.

Una altra pregunta: quan dura un moment? Què dura més, una estona o un minut? M’espero un moment a veure com cau la poma de l’arbre que em fa ombra, una tardor.

Estic una estona esperant veure sortir el pollet de la closca, i que el cargol tregui la banya. O esperant que un colom missatger aixequi el vol.



I van passant les parades de tren. Des de la finestra observem altres viatgers que pugen i baixen. El trajecte que hi ha entre cada estació és un bocí molt petit de l’infinit? Quan arribem a l’estació de tren que havíem previst, comprovem que aquella parada no ha existit mai, o que l’han canviada de forma i de lloc. Amb el que ens ha costat d’arribar-hi! Tant se val, comprem un nou bitllet i esperem que arribi un nou tren.



Somniem que passarem per nous paisatges i que coneixerem nous companys de viatge. I imaginem que el que ens espera és millor que el que hem viscut.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada