dimecres, 17 de març del 2021

Cadaqués

Oh, perla encisada!
Perla buscada durant tant i tant de temps!
Qui hauria mai imaginat
descobrir nu el teu orgull
entre les roques desgrenyades
per la sal del mar (Mediterrani)
i del vent (la tramuntana)
 Pau  Riba
     A quan van 3 unces de lletres?
Són per fer paraules.
Posi'm mitja lliura de versos
per fer un poema curt.
    Cadaqués, ara que et torno a mirar
des de la finestra dels meus records
sento, amor, intenses les nostres rialles
quan la mar deixava perles a la teva pell.
   Passejàvem pels carrers de la vila
també pel carrer de l’Amargura
i a la platja  de les petxines
i per l’illa de les gavines.
       La mar (em deies) és femenina
com la terra, com l’onada
com una carícia divina
de la lluna que s’amaga.
   La mar és com una dona
(insisties) que estima.
de mirada perduda
i llavis salats.
   (I jo et deia) De mirada blava
com el cel
de mirada verda
com l’aigua de la mar.
  De (deies tu) color de mel
que s’emmiralla
als encenalls d’aigua
que resten a la sorra quan neix el dia.
Arrelats a la fita
del Cap de quers
quina claror que feia el sol
com escalfava la lluna!



 


24 comentaris:

  1. Hi has tornat? Sempre mereix un retorn Cadaqués. Espero anar-hi aviat per la zona i fer alguna ruta amb la bicicleta pel Cap de Creus.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les fotografies són de fa tres estius. Jo també espero tornar-hi aviat.

      Elimina
  2. Respostes
    1. Ja ho pots ben dir Francesc, de quan érem vius. Amb una mica de sort hi tornarem.
      A veure si dura això de que puguis comentar...

      Elimina
  3. Si que t'han retut aquestes tres unces de lletres i la mitja lliure de versos, ja em diràs on les vas comprar que jo voldria fer els poemes que tu fas.

    Cadaqués un lloc màgic pel que ens mostres en les teves imatges, no hi he estat mai, però m'has fet obrir la gana.

    Aferradetes, Xavier.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La lluna en aquests poemes hi és ingredient imprescindible.

      Elimina
  4. Aquestes imatges, per si soles escriuen versos...però els que has comprat tu, al colmado ho han acabat de arrodonir !!.
    Una altre excursió que tinc pendent a la llista i que va creixent, com la de la compra ! hehehe
    Salut !.

    ResponElimina
  5. A quina botiga compres aquestes tres unces de lletres i aquests versos per a fer poemes? Tenen molt bon gènero. Potser hi aniré, quan "tornem a ser vius" i poguem bellugar-nos amb tranquil·litat.

    Cadaqués sempre magnífic, les teves fotos també. T'has acompanyat d'en Pau Riba, i has sabut trobar la inspiració en totes aquestes coses... ah! I la botiga, no ens oblidem de la botiga, tot i que em queda el dubte de si era a Cadaqués o a Sants... ara no sé... Un aplaudiment, Xavier. Un post preciós!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La llàstima és que al "colmado" ja no venen sopa de lletres ni per unces ni per lliures ni per quilos. Ara és per als turistes. Potser amb la pandèmia ens adonarem que els queviures són més importants que la moda i els souvenirs.

      Elimina
  6. Cadaqués és un poble preciós, els seus carrers tenen un encant especial, sembla un poble de conte...Fa molt de temps que no hi he estat, serà qüestió de tornar-hi!!!
    Bon vespre, Xavier.

    ResponElimina
  7. Ai, Cadaqués. Allà vaig passar la primera nit del mil·lenni... però juraria que des de llavors no hi he tornat. Ja aniria tocant, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No t'esperis a la primera nit del segon mil·lenni, que se't faria molt llaaaarg!

      Elimina
  8. Com l'Artur i tu també soc de les que fa llistes de llocs per visitar, espero, quan es pugui, anar posant una creu conforme hi he anat.
    Cadaqués és un d'ells, fa molts anys que no hi he estat, i la veritat que a les terres empordaneses hi ha racons que val la pena veure.
    Fantàstiques les imatges i les paraules amb què les has acompanyat, has fet una magnífica composició.
    Salutacions, Xavier

    ResponElimina
  9. A la llista també hi tinc apuntada una visita a les muntanyes i al santuari del teu nom: Núria. En aquest cas a més de la creu hi posarem una olla i una campana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. També la tinc apuntada aquesta visita, fa anys que no vaig a Núria i ja tinc ganes de tornar-hi. L'olla, la campana, el santuari... i els paisatges són fantàstics.

      Elimina
  10. Respostes
    1. Com a curiositat et diré que el pintor Dalí hi tenia la seva casa. ÉS la que es veu a la foto 9. A Port Lligat.

      Elimina
  11. Em fa vergonya dir-ho, però mai no hi he estat, a Cadaqués, així que ja va sent hora --tan bon punt ens desconfinen-- de treure'l de la llista dels eterns pendents; mentre, em miraré les teues imatges i els teus versos, que hi ha que veure com condeix la mitja lliura quan se sap què fer amb ella...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu que camines tant per la natura, t'agradarà especialment el Cap de Creus, que és immens.

      Elimina
  12. Jo hi he estat el darrer estiu, per celebrar els meus 49 anys. Cadaqués és molt Cadaqués, com certifiquen les teves imatges.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per molts anys pels 49 Helena, i ja per endavant pels 50 quan els facis, tant si és a Cadaqués com a un altre lloc.

      Elimina