dilluns, 31 d’agost del 2026

Bestioles

 

      — Quiquiriquic!

      — No em toquis la cresta que ja saps que no hi pot haver dos galls en un galliner...


       — Tan bé que dormia i m’ha despertat aquest gallet impertinent.


        — T’estimo gallineta.

       — Això els ho dius a totes. O jo o les altres, tria.


       — M’estan atabalant amb tant de coco-ro-coc.


       — “Espereu que si jo baixo sabreu qui és el PAsqUal”.


       — Que hi hagi pau, Pau.


       — Les muntanyes són imponents, però l’herba fresca és tan bona...


       — Bonic tord, et puc disparar una fotografia?

      — Fes-me un retrat, però no disparis!!


       — Papallona bonica, ets com una reina.

      — No em vinguis amb romanços! Saps que soc republicana.


        No feu cas de la meva veu enrogallada i escolteu el poeta: penatge blanc, he vist una garsa, sola, sens par, de les altres esparsa.


       — Jo també tinc el penatge blanc. He sortit a estirar les cames amb aquests estiuejants de companyia.

 —     I què faré jo mentre duri l’eclipsi?

  No us amoïneu, trigaré una estona a tornar a eclipsar aquell senyoràs que es pensa que mana.

8 comentaris:

  1. Vivim sempre tan capficats en "les nostres coses" que sovint passem per alt tot un món que ens envolta i que, com molt bé demostres en aquest post, també té moltes coses a dir.

    Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que les bestioles tenen coses a dir, Mc.
      La gossa de la fotografia, pensa que ha sortit a passejar amb tres mascotes de companyia.

      Elimina
  2. Li ensenyaré aquest post al Manel. Li encanten els galls i les gallines. Encara que sigui en imatges.

    Són unes converses molt autèntiques i interessants.

    Sembla que les "amenaces* del gat no han estat acomplert és.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si al Manel li agraden els galls i les gallines, potser també li agradarà veure el tord i la garsa.
      Les advertències del gat no arriben ni a amenaces. És un tros de Pa(u)

      Elimina
  3. És el bestiari més xalat que havia llegit (i vist) mai, Xavi! Les teves fotos d'animals m'agraden tant com les teves fotos de muntanyes.
    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els animals, tant els que tenen plomes, com els que tenen urpes, peülles, o els que volen o els que caminen a quatre potes o si caminen només amb dues potes, entre els quals ens incloem, ens fem companyia mútua.
      Les muntanyes van plenes de bestioles. Enguany han vist l'óssa a un quilòmetre i mig del poble de la Vall Ferrera on hi vam passar 20 dies i, per un lloc que sovintegem.

      Elimina
  4. No sabia com acabarien les gallines amb el gat mirant-les, però és veu que és un bon gat. M'ha agradat molt sentir (llegir) les converses dels animals, fins i tot sembla que es posin perquè els hi facis fotos, això vol dir que vos duis molt bé. ;-)
    Aferradetes, Xavier.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan érem petits, el meu pare ens anomenava (amorosament) bestioles. Érem mitja dotzena de bestioles.
      El Pau (el nostre gat que apareix a les fotos) tal com el seu nom indica és molt pacífic. Ens parla amb la mirada i ens entenem. S'ho va passar molt bé enfilant-se a la prunera de l'hort i enfilant-se a les teulades. El dia que vam acabar l'estada als Pirineus i el vam pujar al cotxe, plorava de pena perquè sabia que s'acabaven les vacances.

      Elimina