diumenge, 16 d’abril del 2023

Si algú em diu que no hi ha hagut hivern

          Penso mentre busco la flor de l’ametller entre la neu.
     Si algú em diu que no hi ha hagut hivern, 
li recordaré els camins nevats del Montseny.L’estany de Malniu glaçat.       La sorpresa d’un iglú a Ulldeter.
Amb rastres a dins de que algú, com a aventura, hi va passar la nit.
      I la troballa de l’esquelet d’un arbre que fa uns quants hiverns que és mort.       Si algú em diu que no hi ha hagut hivern
 li diré que l’hivern també dona vida.      Que fins i tot enguany ha nevat a Collserola.      Al seu cim més alt: el Tibidabo.      I a Sant Pere Màrtir.       Fins i tot als barris més alts de Barcelona.      A les ginesteres que esperen per florir.      I a les branques que volen oferir fruita.       Si algú em diu que no hi ha hagut hivern
 li diré que va nevar a les restes dels antiaeris de Collserola.        Si algú em diu que no hi ha hagut hivern
 li diré que en servo la memòria.


16 comentaris:

  1. No seré jo qui t'ho digui. D'hivern n'hi ha hagut, les proves que presentes són contundents. :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan arribi l'estiu hi haurà qui dirà que no hi ha hagut primavera... i l'estem gaudint!

      Elimina
  2. Xavier, jo no crec en el canvi climàtic. Per a mi sí que hi ha hagut hivern. I, metafòricament, jo sé el que és viure l'hivern en l'època de la vida que en què tocaria de ser estiu.
    També sembla que és hivern per a la inscripció en la neu de la darrera imatge.
    Són precioses i deixen constància del que dius totes les imatges, per cert.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb canvi climàtic o sense, el que és segur és que entre tots (sobretot els que tenen el poder per fer-ho) hauríem de cuidar més els recursos naturals i no malgastar energies innecessàries.
      Gràcies pel teu "precioses", Helena.

      Elimina
  3. Jo els diria que sí, encara que tots els hiverns són diferents. N'hi ha de molt plujosos, d'altres amb molta neu, d'altres de més secs... i el meu d'aquest any, molt i molt fred...
    Espectaculars les nevades que ens mostres, em fan venir ganes de jugar amb la neu!.😉

    Aferradetes, Xavier.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La natura ens regala estampes bellíssimes de paisages hivernals, amb l'afegit de les baixes temperatures. Una altra de les proves del fred el tenim a les factures de llenya o als comptadors de casa, siguin d'electricitat o de gas.

      Elimina
  4. I tant que hi ha hagut hivern, i també primavera. Però cap hivern és igual que l'altre ni cap primavera tampoc. Les alternances de temperatures i de meteorologia, han estat la tònica d'aquest hivern. I ja tens raó que les factures de les calefaccions ens recorden el fred que ha fet i que hauríem pogut patir si no haguéssim tingut prou diners per pagar-les, com a algunes persones o famñilies els passa. De moment, encara cada vespre o cada mitja tarda encenc la calefacció una estona. La primavera fresqueja també.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A aquestes persones i famílies a qui et refereixes, que no tenen o no poden pagar la calefacció se'ls fa llarg l'hivern. La primavera és un puja i baixa de temperatures variables i és cert, els vespres fa fresca.
      Si no plou aviat sí que la ballarem!

      Elimina
  5. Vaig ser a la Vall d'Aran per Setmana Santa i l'hivern es resistia a marxar. Tanmateix, al solet s'estava molt bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dius que l'hivern es resisitia a marxar i la Setmana Santa és primvera.
      L'Aran... quin paradís!

      Elimina
  6. Jo, tampoc negaré la evidència !. L'hivern que prepara i dóna vida, com la neu, a la primavera i al bon temps.
    Bon Sant Jordi !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Et responc amb un dia de retard, bon Sant Jordi, Artur.

      Elimina
  7. A TV3 hauries de sortir, Xavier, que els seus meteoròlegs, que em cauen molt bé, em tenen farta amb tanta estadística i tanta catàstrofe. Que ja ho sé que tenim un canvi climàtic de nassos, però no cal fer-ne la demostració cada dia, ni posar cada dia l'èmfasi en les proves, que ja cansen. I pel que veig, s'equivoquen. Tu segueix mostrant-nos la realitat, Xavier, i així et puc enviar una abraçada d'agraïment cada vegada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pensem igual Tresa. No cal que cada dia ens bombardegin amb les imatges dels pantans buits. Ja ens ho creiem que hi ha sequera i estalviem tota l'aigua possible. Fins i tot a la ràdio constantment ens repeteixen la mateixa cançó.
      I si tant els preocupa que buidin piscines privades, desmuntin les banyeres dels hotels i quan hi ha sequera que juguin al golf sobre terra.

      Elimina