dijous, 23 d’abril del 2020

Sant Jordi confinat

Avui en Jordi sense armadura
passa l’estona amb la lectura.
Per la Jordina  jo penjaré
a la finestra, una rosa de paper.
La princesa és republicana
i sempre fa el que li don' la gana
És lleugera  com una daina
amb esclops, dansa la tirotitaina.
 A la plaça i a la porxada
hi ha una besada que busca uns llavis.
Una abraçada per als meus avis
I per les àvies que son los dones més sàvies.
La Jordina que mai no es cansa
vol un Sant Jordi sense la llança
per poder, amb ell sempre dansar
la bella tirotitaina del Pallars.


20 comentaris:

  1. Ja no estem al temps de les llances i les armadures. Tampoc al de les monarquies, però mira. Que acabis de passar una bona diada confinada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que a tu t'hagi estat benigne Xexu. I que tinguis salut!

      Elimina
  2. Desitjo que hagis passat una bona Diada, Xavier, adaptada a les circumstàncies actuals.
    Com m'agrada el Sant Jordi de la Montserrat Gudiol!

    ResponElimina
  3. Aquest sant Jordi confinat, és molt original...
    Bon vespre Xavier.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Original en tots els aspectes, M. Roser. Tant de bo el de l'any que ve sigui el tradicional.

      Elimina
  4. Xavier, m'imagino que per a un fotògraf com tu, perdre's diades com la de Sant Jordi deu seu doblement fotut... tan de bon en puguem celebrar moltes més en el futur.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les fotos rai, Risto. Que es compleixi el teu desig i l'any que ve puguem celebrar Sant Jordi.

      Elimina
  5. Ja vaig tard per desitjar Bona diada, però m'ha agradat molt el teu post!

    Bona post-diada!!!

    ResponElimina
  6. La Montserrat Gudiol m'agrada especialment, perquè deia que no sabia si un quadre seu era bo fins que no li ho deien les persones del seu voltant, a mi també em passa amb el que escric. Aquest és molt delicat.
    En comptes de Jordi, Jordina, em sembla molt bé! I aquesta rosa presidint l'estelada, també! Bon Sant Jordi amb vuitada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'original d'aquesta pintura del Sant Jordi de Montserrat Gudiol era al despatx del Palau de la Generalitat del Vicepresident Junqueras quan va ser empresonat.
      Gràcies, Helena, una bona vuitada també per a tu.

      Elimina
  7. Jo també he de fer serveu de la vuitada perquè ahir vaig estar per altres coses i no vaig tenir gaire temps de blogs. El teletreball es una esclavitud! Mai més un Sant Jordi com aquest, malgrat tot, espero tinguessis un bon dia!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també sóc un perjudicat col·lateral del teletreball. Només tenim un ordinador i l'ocupa la meva dona que teletreballa.
      Laura, que passis molt bé i amb salut el que resta de la setmana de Sant Jordi

      Elimina
  8. Encara que no et faci cap comentari, no em perdo ni un dels teus escrits i croniques fotogràfiques.

    ResponElimina