divendres, 3 d’abril del 2020

“Quan tot això hagi acabat...”

     Una de les frases amb que comencem una conversa aquests dies és: “Quan tot això hagi acabat...”
    Quan obrin totes les botigues aniré a fer allò que no m’agrada: anar de compres.
     Em compraré una barretina vermella i desaré la morada a la calaixera.
     Faré un cafè a una terrassa del carrer.
     Em compraré uns calçotets llargs per anar a l’hivern a l’alta muntanya.
     Et compraré una samarreta de cotó, amb una floreta a l’escot.
     Compraré un parell d’espardenyes per anar a ballar sardanes a Banyoles.
      Em compraré una camisa de flors i guardaré la de ratlles a l'armari.
      Menjaré un frankfurt al mig del carrer. Amb molta mostassa.
     Em compraré un davantal per fer un arròs a la cassola. Amb les amigues i els amics, a l'aire lliure.
     Compraré un vano de colors per passejar per les Rambles. O un mantó de Manila.
       I un paraiga. Però si plou no el desplegaré.
I una vespa per sortir rabent 
a fer carreteres “de cara al vent”.
     Al vespre compraré dues pizzes per celebrar algun aniversari.
     I a la nit anirem a ballar a la discoteca. Fins que a la matinada ens facin fora perquè han de tancar.


36 comentaris:

  1. Quin goig aquestes fotos de botigues obertes i quines ganes que tot torni a rutllar. “Quan tot això hagi acabat...” farem això que dius i moltes coses més que ja comencem a enyorar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La foto de la camiseria Xancó ja és històrica. S'han jubilat. I la de la vespa també han canviat de negoci.
      Sí que farem de tot, Mc.

      Elimina
  2. Caldrà tenir cura del petit comerç, del comerç de sempre, que és el que ho està passant pitjor ara. Jo temo per les llibreries, i així que pugui, aniré a fer una bona compra encara que no necessiti tants llibres. Em vaig oferir a pagar-la per endavant, però em van dir que, almenys de moment, no els calia. La setmana vinent tornaré a preguntar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Xexu. Poc abans del confinament vaig comprar un llibre a una llibreria del meu barri, d'aquelles no gaire grans, que conviden a entrar-hi.
      Hem de cuidar els nostres comerços.

      Elimina
  3. Quin primor de botigues! Aquell gust de tota la vida. Quan tot això hagi acabat ja veurem quines d'aquestes botigues tornen a fer pujar la persiana. Quan tot això hagi acabat...s'hauran tallat molts caps!
    Per cert, la pizzeria/peluqueria no té desperdici en quant a Kitsch!

    ResponElimina
    Respostes
    1. La pizzeria és al carrer Parlament de Barcelona. A mi també em va fer molta gràcia, Laura.

      Elimina
  4. Respostes
    1. Quines ganes que tornin a obrir comerços, F. Manuel. A Barcelona i a Setúbal.

      Elimina

  5. Botigues obertes i botigues antigues. Aquell espai públic de trobada que fou antany el comerç de Barcelona. Poques en queden d'aquestes, farem bé d'anar a comprar-hi.

    Una abraçada des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si les podem salvar Jordi. Que no ens hi posin un Zara!

      Elimina
  6. Tots esperem que arribi aquest Gran Dia Xavier !

    ResponElimina
  7. Quina col·lecció de botiques més maca, Xavier.

    Crec que fins i tot els més repatanis a l'hora d'anar a comprar, a mi tampoc m'agrada gaire anar de botigues, estarem contents de fer-ho i de poder-ho fer en llibertat i calma i gaudint del comerços de barri. Esperem el dia. Esperem que tots puguin tornar a obrir les portes. Salut i força!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sóc dels que a casa hi estic bé, el que passa és que també estic bé a fora. La paraula clau és la que has dit Carme: "poder-ho fer en llibertat". Aquesta llibertat que els del Suprem neguen a 9 innocents. O més!

      Elimina
  8. Ai, m'ha fet riure el teu post, que ja va bé...El problema és quan ho podrem dir???
    Petonets, Xavier.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que no ho sap ningú quan podrem sortir amb total normalitat, M. Roser.
      M'agrada el teu somriure.

      Elimina
  9. És Sants, això? No en conec res!
    Jo també estic molt a gust a casa, però també m'agrada d'estirar les cames de tant en tant! No em queixo, n'hi ha que s'ho estan passant veritablement malament.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No n'hi ha cap de Sants Helena, totes són a Barcelona:
      1- Pça Pedró al Raval
      2, 6, 10 - Call (Gòtic)
      3 - Pça Bonsuccés.
      4 - Rda. Sant Antoni
      5 - Manso (enfront Mercat S. Antoni)
      7, 11 - Rambles
      8, 9 - C/ Hospital
      12 - c/ Avinyó
      13 - c/ Parlament
      14 - Nou de la Rambla (costat Montjuïc, Poble Sec)

      Elimina
  10. Qué ansias de libertad tenemos, cuando todo esto acabe: la libertad de andar por las calles, de mirar a la gente a cara descubierta y pasar junto a ellos sin miedo ni distancias, sin volver la cabeza, contentos de mirarnos de nuevo a los ojos y solo por eso sonreírnos. De mirar los árboles y todas las plantas que han crecido y agradecidos, saludarlas. De entrar en las tiendas y saludar a los tenderos y agradecerles que estén ahí y pedirles que sigan ahí, y comprar como tú dices, un mantón de manila, o una peineta, o una sartén gigante. ¿Te imaginas, en una plaza, ponernos a jugar los viandantes al corro de la patata? Abrazos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que sea com tu tambien deseas, Casilda. Y que lo veamos el máximo de gente posible. Con nuestros mayores i nuestros jóvenes.

      Elimina
  11. Ho tornarem a fer algun dia, Xavier. Sortir lliurement i poder entrar de nou a les nostres botigues de sempre. Gaudirem de totes aquelles coses que ens semblaven intranscendents i a les quals no donàvem importància. Malgrat tot, em temo que hi haurà petites botiguetes que ja ho passaven malament abans i que potser no tornaran a obrir la persiana. Però que no sigui per nosaltres...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tant de bo ens puguem trobar de nou, ben aviat Montse. A la ciutat o als Pirineus.

      Elimina
  12. M'ha agradat molt aquest post! Una vespa una vespa!!! Compra una moto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fins i tot em conformaria a anar amb la bicicleta. A la meva la va enganxar al taller el dia que va començar el confinament. I ara m'està esperant ves a saber fins quan.
      Gràcies Ada per la visita.

      Elimina
  13. Es una bona llista la que tens preparada , Xavier !...i el que més m'agrada es, que les compres no las faràs ni al super ni al Amazon, si no a les botigues de sempre !!
    Salut i bons propòsits :)

    ResponElimina
  14. Si tenim la salut podrem fer molt, el que no sé és si tindrem diners per comprar tantes coses.
    Salut i a cuidar-se

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això dels diners Joan ho deixo pels que en saben...
      Molta salut a tu i els teus.

      Elimina
  15. Xavier, no sóc gaire d'anar a comprar, més que el just i necessari. Però reconec que no canvio el paisatge urbà ple de botigues pel nou model de grans superfícies comercials i d'oci. Les botigues fan ciutat i cohesionen les societats. M'agrada saber que els meus diners ajuden a tirar endavant a famílies del barri o de la ciutat i no enriqueixen a algú que viu a milers de quilòmetres i què li surten els diners per les orelles.

    ResponElimina
  16. Xavier, son FANTÁSTICAS - PRECIOSAS - MAGNÍFICAS ....._todas_ las fotos y con un valor histórico para tiempos venideros. Me ha emocionado estar "encerrado" en casa y no poder pasearme por todos estos lugares como hacía hace poco. Un saludo grande y salud para TODOS.-

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies. Molta salut també per a tu J. Antonio. Estem a la franja d'edat de risc.

      Elimina
  17. Fantàstic, Xavier! Tot obert, tot com abans i com després. Un missatge de color, de vida i d'esperança.
    Una abraçada!

    ResponElimina